Klub squash i ricochet

5.0


 

Bydgoska 33

16-400 Suwałki


 

5302826112


 


 


Obiekty:

Dyscypliny sportowe:

  Squash

  Ricochet

Wyposażenie:


Opis obiektu

Squash czy ricochet?
Zaczynamy od wyboru kortu: squash lub ricochet. Różnice są niewielkie - Ricochet to bardziej intensywna, szybsza i zmodyfikowana wersja squasha, gdzie największą różnicę stanowi możliwość odbijania piłeczki o sufit i mniejsza powierzchnia kortu. Początkującym proponujemy rozpocząć swoją przygodę od ricocheta.

Rezerwujemy kort
Gdy już wszystko wiemy, ustalamy datę i godzinę a następnie rezerwujemy kort. Warto to robić jeśli mamy do przebycia kawałek drogi, bo szkoda jechać na darmo. Popołudniami i wieczorami zwykle jest najwięcej osób na kortach,

Rezerwacji można dokonać:
telefonicznie pod numerem 530 28 26 12
w systemie rezerwacji przez internet www.squash.suwalki.pl

Szykujemy się do wyjścia
Gdy wszystko już mamy ustalone to pakujemy sprzęt. Przy pierwszej wizycie sprzęt ogranicza się zwykle do następujących pozycji:
butów z niebrudzącą podeszwą. Przed wejściem na kort trzeba zadbać o buty z miękką podeszwą, tzw. buty do sportów halowych, które nie zostawiają śladu (najlepiej oznaczone napisem non-marking).
ubrania, czyli koszulka i spodenki sportowe. Chodzi o to żeby były wygodne i przewiewne, bo potrzebujemy swobody ruchów i na pewno się spocimy. Pamiętajmy o bieliźnie na zmianę, żeby mieć coś suchego do ubrania po kąpieli;
napoje. Na pierwszy trening 1,5 l wody lub izotonik powinny wystarczyć, ale na pewno się spocicie, więc pamiętajcie o nich.
dodatki (frotki, ręczniki). W klubie Studio Ruchu są prysznice, więc warto zabrać rzeczy do kąpieli i ubrania na zmianę.

Na miejscu uzupełniamy sprzęt
Do klubu z kortami warto przybyć kilkanaście minut wcześniej, żeby załatwić wszystkie formalności (opłaty, wypożyczenie sprzętu itp.), przebrać się i rozgrzać.

Na miejscu dobieramy sprzęt, którego nam brakuje, czyli zwykle rakietę i piłkę, wato też skorzystać z okularów ochronnych. Wbrew pozorom bardzo łatwo trafić piłką o oko, co może skoczyć się fatalnie, więc lepiej się zabezpieczyć.

Rozgrzewka i gramy
Zanim zaczniecie grać, pamiętajcie o rozgrzewce. Jak w każdym sporcie, rozgrzewka to podstawa, jeśli chcecie zachować zdrowie i unikać kontuzji. 10-15 minut powinno wystarczyć żeby się rozgrzać, czyli porządnie spocić. W tym celu biegamy, skaczemy, machamy rękami

Macie też do dyspozycji całą strefę kardio w której znajdziecie bieżnie, rowery stacjonarne i orbitreki.

Gdy już się porządnie spocimy, przerwa na łyk wody i do boju?

Studzimy ciało i emocje, prysznic i do domu
Nim zauważycie minie godzina, chyba że wcześniej padliście na korcie bez tchu i patrzyliście błagalnym wzrokiem na zegarek.

Nim pójdziecie pod prysznic, zadbajcie o odpowiednie wychłodzenie organizmu, w tym celu można chwilę pobiegać lekkim truchtem lub pojeździć na rowerze stacjonarnym. Chodzi o to, aby jeszcze przez 5-10 minut podtrzymać trochę(!) podwyższone tętno, żeby mięśnie się dotleniły, odżywiły i wydaliły produkty przemiany, co korzystnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie w dniach kolejnych